Com cada any, un equip de La Salle Cassà ha participat a la First Lego League del dia 1 de febrer a la Universitat de Girona. Es tracta d’una competició internacional de robòtica que pretén promoure competències en ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques entre els seus participants. Enguany, dos equips més participaran a la FLL a Vic el proper 29 de febrer i un quart equip a la Jr. FLL també a Vic. L’equip Ecofuture format per les alumnes de tercer d’ESO Alba Camós, Queralt Julià, Nina Tubert i Ruth Zúñiga, amb els seus entrenadors Esteve Camós i Ricard Masoliver, han guanyat el primer premi als valors de la FLL. Malgrat el nom, és un premi important que les ha deixat molt a prop de la final, i que deixa enrera moltes hores de feina, però també de diversió. Està molt integrat dins l’ànima de la FLL que el premi real que s’emporten tots els participants és l’experiència i aprenentatge que fan durant tot el procés de preparació del repte que se’ls proposa. El desafiament d’enguany, anomenat City Shaper, convida als joves a pensar com han de ser les ciutats del futur, per a un millor desenvolupament social, mediambiental i econòmic. El resultat de la competició surt de 4 apartats: el joc del robot on els joves han de construir un robot que en dos minuts i mig resolgui autònomament unes missions predefinides sobre un taulell, la presentació davant d’un jurat de com han construit el robot, la presentació d’un projecte d’innovació relacionat amb el repte de l’any i finalment la defensa de com han integrat els valors de la FLL en la seva feina fins arribar al torneig, valors com la col·laboració, el treball en grup, la inclusió i com s’han divertit en tot el procés. En paraules de Josep Mª Piqué, embaixador de FLL a la temporada City Shaper, la FLL és una gran plataforma en la qual els joves de tot el món aprenen a treballar per donar resposta als desafiaments plantejats anualment. Un espai en què els joves incorporen competències i habilitats de comprensió dels problemes, creativitat en les solucions, utilització de recursos tecnològics, esperimentació, gestió de projectes, treball en equip i defensa pública de les solucions.