Novetats importants al pati

Com ja s’ha comentat anteriorment, el dia 8 de setembre no es va poder inaugurar el curs com sempre, ja que s’estaven acabant els treballs de condicionament del pati gran. Finalment, el 14 de setembre, es va inaugurar de manera oficial el nou pati gran de l’escola, que va servir també per fer l’acte de benvinguda del curs escolar 2026-2027. L'esdeveniment va tenir lloc a les 9 del matí i va estar obert a les famílies que van voler compartir aquest moment especial amb la comunitat educativa. També va comptar amb la participació de la presidenta de l’AFA, la Carme Fontané, i de l’alcalde de Cassà de la Selva, Pau Presas.  

El nou espai és fruit del Projecte Pati, una iniciativa col·laborativa que s’ha allargat durant 2 anys, i que ha comptat amb les aportacions de l'alumnat, les famílies, el professorat, la comissió del pati, el Consell Escolar i l'AFA. Tots plegats han participat aportant idees i propostes. L'objectiu era crear un pati més funcional, agradable i adaptat a les necessitats actuals dels infants i joves del centre. El resultat és un pati amb més espais diferenciats. A part del sector central de pistes de bàsquet i futbol, el nou pati compta amb dos espais nous: l’espai Àgora, a la cantonada on hi havia l’aparcament de bicicletes, i l’espai Vela, on hi havia l’estrella. A més, s’han instal·lat jardineres de fusta amb diverses plantes, així com taules de fusta amb bancs incorporats, perquè els alumnes puguin reposar i conversar. Finalment, tot el terra s’ha cobert amb gespa artificial, de manera que s’ha creat un espai de descans més amable i proper.  

Tot aquest espai necessitava però d’algun element per fer ombra, i més encara amb les circumstàncies climàtiques que tenim els darrers anys. Així doncs, una de les actuacions més destacades ha estat la instal·lació da l’Espai Vela d’un gran tendal que proporcionarà ombra a una part important del pati. El projecte ha estat impulsat i finançat principalment pel Patronat, amb la col·laboració de l'Ajuntament, diverses empreses i famílies de l'escola. També hi han contribuït l'AFA i el mateix centre amb treballs de fusteria, jardineria i la instal·lació de gespa i jardineres. 

Segons la direcció de l'escola, aquesta millora respon a la voluntat de disposar d'espais més confortables i preparats per afrontar els efectes del canvi climàtic. El nou pati s'ha dissenyat pensant especialment en el benestar de l'alumnat i en la creació d'entorns més acollidors per a la convivència i el joc. 

Amb aquesta inauguració, La Salle Cassà inicia un nou curs escolar reforçant el seu compromís amb la millora contínua de les instal·lacions i amb la participació activa de tota la comunitat educativa.