
Programes educatius Infantil
Programes educatius Primària
Programes educatius Secundària
Projecte Destí











Les escoles La Salle compten amb Programes Innovadors propis. Són metodologies amb una base pedagògica i científica molt sòlides, d’eficàcia contrastada i provats al llarg dels anys. No són fruit d’un tendència puntual, sinó el resultat d’investigacions rigoroses efectuades sota criteris molt exigents.
Els Programes Innovadors vertebren l’educació a la nostra escola. Comencen al primer curs d’Infantil i acaben al darrer d’ESO. El nom que els engloba tots és DESTI, i tenen com objectiu el desenvolupament i l’estimulació de les múltiples intel·ligències de l’alumne mitjançant els projectes ULISES, OPTIMIS i CREA. L’ULISES es treballa cada dia als primers cursos, i a mesura que els alumnes es fan grans l’horari inclou una hora setmanal.
Els Programes tenen la seva continuació natural a ESO amb el FAIG. És un mètode estructurat per respondre a unes necessitats de futur, per fer créixer els estudiants com a persones i per aprendre a ensenyar i ensenyar a aprendre. També aconsegueix que l’alumne adquireixi les competències per ser innovador, crític, creatiu, emprenedor, flexible, comunicador, gestor del coneixement i de la tecnologia.
El FAIG es realitza amb el vist i plau del Departament d’Ensenyament durant quatre hores setmanals, en grups de cinc alumnes tutoritzats per un professor, i inclou una part curricular de les matèries de català, castellà, socials i anglès, que formen la part social-humanística, i matemàtiques, naturals i tecnologia, que formen la part tècnico-científica. De setembre a finals de gener, uns grups treballen la part científica i els altres, la humanística. Després, de febrer a juny, a l’inrevés.
L’avaluació del projecte constarà d’una valoració dels coneixements adquirits, de les competències desenvolupades i de les actituds i valors manifestats, formant un percentatge que s’adjuntarà a la nota de la matèria.
El Projecte FAIG a quart d’ESO, està encaminat a l’Aprenentatge Servei. És una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat, en un sol projecte articulat on els participants aprenen tot treballant en necessitats reals de l’entorn amb la finalitat de millorar-lo.