Metodologies – Infantil

Apliquem diferents metodologies i maneres de treballar per mantenir un bon ritme d’aprenentatge en totes les activitats, desenvolupant les capacitats, treballant les intel·ligències múltiples i emocions.

Les tres grans àrees de treball a Educació Infantil són:

  1. DESCOBERTA D’UN MATEIX
  2. DESCOBERTA DE L’ENTORN NATURAL I SOCIAL
  3. COMUNICACIÓ I LLENGUATGES

Treballem aquestes àrees a través de material específic d’editorials i d’altres confeccionats per les mestres.

Al llarg de tot el cicle d’Educació Infantil es porta a terme el programa DESTÍ: (Desenvolupament i ESTimulació de les Intel·ligències de l’alumnat), el qual inclou els següents programes:

  • ULISSES(estimula la memòria)
  • OPTIMIS(treballa les capacitats cognitives)
  • MAPPING(aprendre a sintetitzar)
  • CREA(estimula la creativitat)
  • CIRCUITS NEUROMOTORS(exercicis de psicomotricitat per treballar la lateralitat)
  • SENSOR (reforçar l’inici del procés de la lectoescriptura)

Iniciem l’aprenentatge de la llengua castellana i la llengua anglesa. L’alumnat de P5 realitzarà la psicomotricitat en llengua anglesa (a més de 3 sessions d’anglès corresponents en l’horari).

Tots els continguts d’Educació Infantil els treballem:

  1. a) Setmanalment:

– En COTEACHING: Dos cop a la setmana a P5 i un cop a la setmana a P4, dues mestres atenen el grup-classe per introduir i/o reforçar diferents conceptes i oferir una atenció més individualitzada a l’alumne/a. Respectem el ritme individual de cadascú.

– Fent AMBIENTS: dues tardes a la setmana els alumnes de P3, P4 i P5 es barregen per experimentar i treballar conjuntament estructurats en sis temàtiques diferents. Uns i altres aprenen a ajudar-se, respectar-se mútuament i a treballar plegats dins un espai agradable.

  1. b) Es fan projectes:

– Tres projectes, un per cada trimestre (menys a P3 que se’n fan dos: segon i tercer trimestre). Durant el 1r i 3r trimestre són dirigits (es treballa un pintor/escriptor/músic i les plantes de l’hort). Al segon trimestre l’escull cada grup segons els interessos dels i les alumnes.

  1. c) Al tercer trimestre:

– LES I ELS ALUMNES DE P5 fan una sortida a una CASA DE COLÒNIES, on realitzen tallers de treball i lúdics. És una experiència molt satisfactòria i, a la vegada, motivadora per a tots. Ens divertim i fem moltes activitats en un ambient diferent del dia a dia de l’escola. Els de P3 i P4 fan una SORTIDA TOTS JUNTS A FINAL DE CURS.